Skrivande & Kommunikation
May 16, 2026

Gör akademisk text lättläst

Översätter komplexa akademiska texter till lättläst svenska.

Skriv om följande akademiska text till vardaglig svenska som en icke-expert kan förstå. Behåll all information men förenkla: byt ut facktermer mot vanliga ord, bryt upp långa meningar och använd aktiv form. Text: [klistra in text]

Kopiera prompt

AI-prompter

Testa prompt generatorn

Skapa bättre AI-prompter med promptgeneratorn!

Testa nu
Showing 0 of 100
Thank you! Your submission has been received!
Marknadsföring & Sociala Medier
May 16, 2026

Bygg en content-strategi för en kanal

Skapar strukturerade content-strategier med tydliga mål och mätpunkter.
Skapa en 3-månaders content-strategi för [kanal: LinkedIn/Instagram/blogg]. Inkludera: övergripande mål och KPI:er, innehållsspelare (3–4 teman), rekommenderat format och frekvens, distribution och amplifieringsstrategi och hur vi mäter framgång månadsvis.
Kopiera
Kodning & Webb
May 16, 2026

Skapa ett regex-mönster

Skapar och förklarar regex-mönster för validering av format.
Skapa ett regex-mönster för att validera [format, t.ex. e-postadress/telefonnummer/personnummer]. Visa mönstret, förklara varje del av regex:en, ge exempel på giltiga och ogiltiga strängar och visa implementering i [Python/JavaScript/PHP].
Kopiera
Företag & Produktivitet
May 16, 2026

Skapa en daglig prioriteringslista

Prioriterar din att-göra-lista med Eisenhower-matrisen.
Hjälp mig prioritera min arbetsdag. Jag har följande uppgifter: [lista uppgifter]. Sortera dem efter: brådska och vikt (Eisenhower-matrisen), ge varje uppgift ett tidsestimat och föreslå i vilken ordning jag ska tackla dem.
Kopiera
Företag & Produktivitet
May 16, 2026

Förbered svar på intervjufrågor

Förbereder starka intervjusvar med STAR-metoden.
Hjälp mig förbereda svar på 5 vanliga intervjufrågor för rollen [titel]. Mina svar ska följa STAR-metoden (Situation, Task, Action, Result). Mina erfarenheter: [sammanfattning]. Frågorna: 1) Berätta om dig själv, 2) Varför vill du jobba här, 3) Din största styrka, 4) Beskriv en utmaning du övervann, 5) Var ser du dig om 5 år.
Kopiera
Företag & Produktivitet
May 16, 2026

Skapa en tydlig värdeproposition

Skapar övertygande värdepropositioner i tre varianter.
Skapa en stark värdeproposition för [produkt/tjänst]. Målgrupp: [beskrivning]. Använde formeln: Vi hjälper [vem] att [uppnå X] genom [hur], till skillnad från [alternativ]. Skriv sedan 3 varianter av samma budskap med olika fokus: funktionellt, emotionellt och socialt.
Kopiera
Marknadsföring & Sociala Medier
May 16, 2026

Bygg en detaljerad kundpersona

Skapar levande kundpersonas med djup insikt om beteenden och drivkrafter.
Skapa en detaljerad kundpersona för [produkt/tjänst] baserad på [din målgrupp]. Inkludera: demografisk profil, mål och drömmar, smärtpunkter och frustration, hur de fattar köpbeslut, vilka kanaler de använder och ett representativt citat. Namnge personas.
Kopiera
Kodning & Webb
May 16, 2026

Konvertera kod till annat språk

Konverterar kod mellan programmeringsspråk med idiomatisk stil.
Konvertera följande [källspråk]-kod till [målspråk] och bevara exakt samma funktionalitet. Anpassa koden till idiomatisk stil i målspråket, använd relevanta standardbibliotek och kommentera där konverteringen krävde anpassning. Kod: [klistra in kod]
Kopiera
Skrivande & Kommunikation
May 16, 2026

Generera kreativa artikelrubriker

Brainstormar 10 rubrikvarianter med olika lockande format.
Skapa 10 olika rubriker till en artikel om [ämne]. Variera stilarna: en med siffra, en med fråga, en med 'Så här', en med kontrast, en listicle och fem valfria kreativa varianter. Välj ord som väcker nyfikenhet.
Kopiera
Marknadsföring & Sociala Medier
May 16, 2026

Skriv en Instagram-bio

Skapar 3 biavarianter med olika vinkel och tydlig identitet.
Skriv 3 varianter av en Instagram-bio för [person/varumärke]. Varje bio max 150 tecken. Version 1 fokuserar på vad du erbjuder, version 2 på vem du är och version 3 på din USP med en CTA. Inkludera relevanta emojis där det passar.
Kopiera
Marknadsföring & Sociala Medier
May 16, 2026

Generera namnförslag för produkt

Brainstormar namnförslag inom definierade kriterier och kategorier.
Generera 15 namnförslag för [produkt/tjänst/företag] inom [bransch]. Målgrupp: [beskrivning]. Kriterier: enkelt att stava och uttala, minnesvärt, tillgängligt som domän (helst .se). Ge 3 kategorier: Beskrivande, Kreativt/påhittat och Engelskt/internationellt.
Kopiera
Marknadsföring & Sociala Medier
May 16, 2026

Skriv 5 Instagram-bildtexter

Genererar varierade Instagram-texter med relevanta hashtags.
Skriv 5 Instagram-bildtexter om [ämne] för kontot [typ av konto/varumärke]. Variera stilarna: en inspirerande, en humoristisk, en utbildande, en bakom-kulisserna och en med fråga till följarna. Inkludera 5–8 relevanta hashtags per text.
Kopiera
Skrivande & Kommunikation
May 16, 2026

Skriv en konverterande landningssida

Skriver konverteringsoptimerad landningssidetext med AIDA-struktur.
Skriv texten till en landningssida för [erbjudande]. Inkludera: en fångande headline och subheadline, 3 nyckelvärden formulerade som kundfördelar, social proof (plats för omdömen/logotyper), FAQ med 3 frågor och ett tydligt CTA. Ton: [direkt/inspirerande]. Följ AIDA-modellen.
Kopiera
Företag & Produktivitet
May 16, 2026

Formulera strategiska slutsatser

Omvandlar analysunderlag till tydliga strategiska slutsatser.
Baserat på följande information och analys: [klistra in underlag]. Formulera 3 strategiska slutsatser som är: faktabaserade, handlingsorienterade och tydliga. Varje slutsats ska ha en motivering och ett konkret nästa steg. Riktat till: [beslutsfattare/styrelse/team].
Kopiera
Kreativitet
May 16, 2026

De 5 viktigaste sakerna att veta

Lyfter fram de 5 mest essentiella insikterna om ett nytt ämne.
Ge mig de 5 absolut viktigaste sakerna att förstå om [ämne] för en person som är helt ny. Varje punkt ska: vara konkret, förklara VARFÖR det är viktigt och inkludera ett praktiskt exempel. Prioritera praktisk nytta framför teori.
Kopiera
Företag & Produktivitet
May 16, 2026

Definiera KPI:er för din avdelning

Definierar mätbara KPI:er anpassade till avdelningens mål.
Skapa en lista på relevanta KPI:er för avdelningen [namn] med fokus på [mål]. För varje KPI: namn, definition, hur det mäts, målvärde och frekvens för uppföljning. Inkludera minst 6 KPI:er som täcker både aktiviteter och resultat.
Kopiera
Kodning & Webb
May 16, 2026

Skriv enhetstester för en funktion

Genererar heltäckande enhetstester inklusive edge cases.
Skriv enhetstester för följande funktion. Täck: lyckliga flöden, edge cases, felhantering och null/undefined-input. Använd [Jest/Pytest/JUnit] och följ AAA-mönstret (Arrange, Act, Assert). Funktion: [klistra in kod]
Kopiera
Kreativitet
May 16, 2026

Skapa en nybörjartutorial

Skapar tydliga nybörjartutorials med steg-för-steg-guide och tips.
Skriv en steg-för-steg-tutorial för nybörjare om hur man [uppgift] med [verktyg/program]. Börja med vad du behöver för att komma igång, gå igenom varje steg tydligt med exempelkommandon eller skärmbeskrivningar och inkludera vanliga misstag att undvika.
Kopiera
Skrivande & Kommunikation
May 16, 2026

Skriv en produktbeskrivning som säljer

Skapar säljande produktbeskrivningar fokuserade på kundnytta.
Skriv en övertygande produktbeskrivning för [produkt]. Inkludera: en fångande inledning, 3 viktigaste funktioner formulerade som fördelar för kunden, en mening om vem produkten passar för och en call-to-action. Max 150 ord.
Kopiera
Marknadsföring & Sociala Medier
May 16, 2026

Skriv ett TikTok-skriptmanus

Skriver kompletta TikTok-manus med visuell och verbal guide.
Skriv ett TikTok-videomanus om [ämne] för en video på [15/30/60] sekunder. Format: Hook (0–3s), Huvudinnehåll (steg för steg), Avslut med CTA. Inkludera: vad som visas på skärmen, vad som sägs och textöverlägg. Ton: [underhållande/utbildande/inspirerande].
Kopiera
Företag & Produktivitet
May 16, 2026

Formulera SMART-mål

Omvandlar vaga mål till tydliga SMART-formuleringar.
Omvandla mitt vaga mål till ett SMART-mål (Specifikt, Mätbart, Accepterat, Realistiskt, Tidsbundet). Mitt mål: [ditt mål]. Förklara hur varje SMART-kriterium är uppfyllt och föreslå 3 konkreta åtgärdssteg för att nå målet.
Kopiera
Kodning & Webb
May 16, 2026

Förklara vad koden gör

Förklarar kodens logik och syfte på enkel, begriplig svenska.
Förklara vad följande kod gör på enkel svenska. Gå igenom rad för rad (eller block för block), förklara syftet med varje del och beskriv det övergripande flödet. Antag att jag är [nybörjare/mellanliggande]. Kod: [klistra in kod]
Kopiera
Företag & Produktivitet
May 16, 2026

Sammanfatta insikter från rapport

Destillerar långa rapporter till beslutsrelevanta insikter.
Läs igenom följande rapport och sammanfatta de 5 viktigaste insikterna för en beslutsfattare. Varje insikt ska inkludera: vad vi lärde oss, varför det är viktigt och vilket beslut eller åtgärd det föranleder. Max 300 ord totalt. Rapport: [klistra in text]
Kopiera
Företag & Produktivitet
May 16, 2026

Skriv en attraktiv jobbannons

Skriver autentiska jobbannonser som attraherar rätt kandidater.
Skriv en jobbannons för rollen [titel] hos [typ av företag]. Inkludera: en fångande inledning om företagskulturen, tydlig rollbeskrivning, kravprofil (krav vs meriterande), vad vi erbjuder och en CTA. Undvik klichéer som 'vi söker en stjärna'. Ton: [professionell/avslappnad].
Kopiera
Företag & Produktivitet
May 16, 2026

Ge konstruktiv feedback till medarbetare

Formulerar konstruktiv feedback med SBI-modellen och framåtblick.
Hjälp mig formulera konstruktiv feedback till [roll] angående [beteende/prestation]. Situationen: [beskriv]. Feedback ska följa SBI-modellen: Situation (när), Beteende (vad), Inverkan (effekten). Avsluta med ett framåtblickande förslag och en öppen fråga till personen.
Kopiera
Kreativitet
May 16, 2026

Sammanfatta ett kapitel och extrahera nyckelbegrepp

Destillerar kapitel till sammanfattning, begrepp och reflektionsfrågor.
Läs följande text och: 1) Skriv en sammanfattning på max 150 ord, 2) Lista 5–10 nyckelbegrepp med korta definitioner, 3) Identifiera 3 viktiga slutsatser och 4) Formulera 3 reflektionsfrågor för djupare förståelse. Text: [klistra in kapitel]
Kopiera
Företag & Produktivitet
May 16, 2026

Identifiera röda flaggor i avtal

Granskar avtal och identifierar riskabla formuleringar.
Granska följande avtal och identifiera potentiella röda flaggor. Lyft fram: otydliga formuleringar, ensidiga villkor, saknade klausuler, ovanliga ansvarsfriskrivningar och betalningsvillkor som kan skada mig. Ge konkreta frågor jag bör ställa till motparten. Avtal: [klistra in text]
Kopiera
Kreativitet
May 16, 2026

Skapa en personlig studieplan

Skapar strukturerade studieplaner anpassade till tid och kunskapsnivå.
Skapa en 30-dagars studieplan för att lära mig [ämne/färdighet]. Mitt nuläge: [nybörjare/viss erfarenhet]. Tid per dag: [antal timmar]. Inkludera: veckoteman, dagliga uppgifter, resurser (böcker/kurser/övningar) och hur jag utvärderar framsteg. Prioritera det viktigaste först.
Kopiera
Företag & Produktivitet
May 16, 2026

Uppdatera CV för en specifik roll

Skräddarsyr CV-innehållet för att matcha en specifik jobbannons.
Hjälp mig optimera mitt CV för rollen [jobbannonstitel]. Mitt nuvarande CV: [klistra in CV]. Kravprofil: [klistra in annons]. Ge konkreta förslag på: ord och formuleringar att lägga till, hur jag omformulerar erfarenheter för att matcha rollen och vad jag kan ta bort.
Kopiera
Kreativitet
May 16, 2026

Designa ett spelkoncept

Designar kompletta spelkoncept med mekanik och progression.
Designa ett originellt spelkoncept för [plattform: brädspel/mobilspel/PC]. Inkludera: berättelse och setting, spelmålet och kärnmekaniken, 3–5 unika spelmekaniker, spelarprogression och hur man vinner/förlorar. Riktat mot: [målgrupp].
Kopiera
Kreativitet
May 16, 2026

Brainstorma 20 kreativa idéer

Genererar 20 varierade idéer och lyfter fram de med störst potential.
Brainstorma 20 kreativa idéer för [projekt/kampanj/produkt]. Tänk utanför boxen – blanda realistiska och vilda idéer. Kategorisera dem i: Enkla snabbvinster, Medelstor insats och Visionära longshots. Markera de 3 du anser har störst potential.
Kopiera
Skrivande & Kommunikation
May 16, 2026

Förklara ett komplext koncept enkelt

Gör komplexa koncept begripliga med analogier och vardagsexempel.
Förklara [koncept] på ett sätt som en [10-åring/tonåring/icke-expert] förstår. Använd: en enkel analogi, ett vardagligt exempel och undvik fackkrokar. Avsluta med 3 viktiga takeaways om konceptet. Kontrollera att förklaringen inte kräver förkunskaper.
Kopiera
Företag & Produktivitet
May 16, 2026

Analysera mitt CV och ge feedback

Ger detaljerad CV-feedback med prioriterade förbättringsförslag.
Granska mitt CV kritiskt och ge konkret feedback. Mitt CV: [klistra in]. Ge feedback på: struktur och layout, styrkan i varje sektion, formuleringar och aktiva verb, vad som saknas och vad jag kan ta bort. Ge ett helhetsbetyg och de 3 viktigaste förbättringarna.
Kopiera
Skrivande & Kommunikation
May 16, 2026

Förbättra och polish en befintlig text

Polerar texter med bättre flöde och starkare ordval.
Förbättra texten nedan utan att ändra budskapet. Fokusera på: bättre flöde, starkare verb, ta bort upprepningar och gör meningarna mer varierade i längd. Behåll tonen [formell/informell]. Text: [klistra in text]
Kopiera
Skrivande & Kommunikation
May 16, 2026

Skriv ett professionellt pressmeddelande

Skapar pressmeddelanden i professionellt journalistformat.
Skriv ett pressmeddelande om [händelse/lansering] för [företag]. Följ standardformatet: rubrik, ingress med de 5 W:na (Vem, Vad, Var, När, Varför), 2 citat från relevanta personer, faktaruta om företaget och kontaktuppgifter. Max 400 ord.
Kopiera
Marknadsföring & Sociala Medier
May 16, 2026

Skapa en hashtag-strategi

Bygger balanserade hashtag-strategier för maximal organisk räckvidd.
Skapa en hashtag-strategi för kampanjen [namn] på [Instagram/LinkedIn/TikTok]. Inkludera: 5 nischade hashtags (under 100k), 5 medelstora (100k–1M), 3 stora (över 1M) och 2 varumärkesspecifika hashtags. Motivera valet av varje kategori.
Kopiera
Företag & Produktivitet
May 16, 2026

Delegera uppgifter effektivt

Hjälper chefer matcha rätt uppgifter med rätt teammedlemmar.
Hjälp mig delegera följande uppgifter till rätt person. Mina teammedlemmar: [namn och kompetenser]. Uppgifter att delegera: [lista uppgifter]. Matcha varje uppgift med lämplig person, motivera valet och föreslå hur jag kommunicerar uppdraget tydligt.
Kopiera
Skrivande & Kommunikation
May 16, 2026

Skriv ett akademiskt abstract

Skapar välstrukturerade akademiska abstracts för uppsatser.
Skriv ett akademiskt abstract på 150–250 ord för min uppsats. Inkludera: bakgrund och syfte, metod, de viktigaste resultaten och slutsats/implikationer. Tonen ska vara formell och tredje person. Min uppsats handlar om: [sammanfattning av uppsats]
Kopiera
Skrivande & Kommunikation
May 16, 2026

Förklara med ett konkret exempel

Bygger intuitiv förståelse via vardagliga analogier och praktisk tillämpning.
Förklara [svårt koncept] med hjälp av ett konkret och vardagligt exempel som de flesta kan relatera till. Börja med det enkla exemplet, bygg sedan bryggan till det faktiska konceptet och avsluta med hur konceptet tillämpas i praktiken. Undvik fackkrokar.
Kopiera
Marknadsföring & Sociala Medier
May 16, 2026

Skapa en Twitter/X-tråd

Skapar strukturerade Twitter-trådar med stark hook och takeaway.
Skriv en Twitter/X-tråd (8–10 tweets) om [ämne]. Tweet 1 ska vara en hook som får folk att klicka Läs mer. Tweets 2–8 ska dela insikter eller steg. Sista tweeten avslutar med en takeaway och uppmaning att dela. Max 280 tecken per tweet.
Kopiera
Företag & Produktivitet
May 16, 2026

Analysera och förbättra arbetsprocessen

Identifierar ineffektiviteter och föreslår processförbättringar.
Analysera min nuvarande arbetsprocess och hitta förbättringsmöjligheter. Min process: [beskriv steg för steg]. Identifiera: flaskhalsar, onödiga steg, automatiseringsmöjligheter och föreslå en optimerad version av processen med motivering.
Kopiera
Kreativitet
May 16, 2026

Skapa en originell historia utifrån premiss

Skapar välstrukturerade berättelser med tydlig dramaturgisk kurva.
Skriv en originell historia baserad på premissen: [premiss]. Inkludera: en intressant huvudkaraktär med tydliga mål och hinder, en tre-aktsstruktur, minst en oväntad vändning och ett tillfredsställande avslut. Genre: [genre]. Längd: ca [antal] ord.
Kopiera
Skrivande & Kommunikation
May 16, 2026

Sammanfatta text i 3 punkter

Kondenserar långa texter till tre kärnpunkter snabbt.
Sammanfatta följande text i exakt 3 punkter. Varje punkt ska vara max 2 meningar och fånga det viktigaste. Undvik teknisk jargong. Text: [klistra in text]
Kopiera
Företag & Produktivitet
May 16, 2026

Gör en SWOT-analys

Skapar kompletta SWOT-analyser med strategiska slutsatser.
Gör en grundlig SWOT-analys för [företag/produkt/projekt]. Identifiera minst 4 punkter i varje kvadrant: Styrkor, Svagheter, Möjligheter och Hot. Avsluta med strategiska slutsatser: hur vi utnyttjar styrkor, minimerar svagheter och tar tillvara möjligheter.
Kopiera
Företag & Produktivitet
May 16, 2026

Skapa en professionell veckorapport

Omvandlar aktivitetslistor till professionella veckorapporter.
Skriv en professionell veckorapport baserad på mina aktiviteter: [lista vad du gjort]. Strukturera den med: Höjdpunkter, Slutförda uppgifter, Pågående arbete, Hinder/blockeringar och Plan för nästa vecka. Håll det kort och lättläst.
Kopiera
Kodning & Webb
May 16, 2026

Dokumentera ett API med kommentarer

Skriver professionell API-dokumentation direkt i koden.
Lägg till professionell JSDoc/docstring-dokumentation till följande API-kod. För varje funktion/endpoint: beskriv syftet, dokumentera alla parametrar med typ och beskrivning, ange returvärde och ge ett användningsexempel. Kod: [klistra in kod]
Kopiera
Marknadsföring & Sociala Medier
May 16, 2026

Analysera konkurrenters marknadsföring

Analyserar konkurrenters marknadsföring och identifierar lärdomar.
Analysera marknadsföringsstrategin för [konkurrent]. Titta på: budskap och positionering, kanaler och frekvens, kreativt uttryck och tonalitet, erbjudanden och kampanjer och upplevda styrkor och svagheter. Avsluta med: vad vi kan lära oss och var vi kan differentiera.
Kopiera
Skrivande & Kommunikation
May 16, 2026

Avvisa ansökan respektfullt

Formulerar avvisningsbrev som lämnar ett positivt intryck.
Skriv ett vänligt avvisningsbrev till sökanden [namn] för tjänsten [roll]. Tonen ska vara respektfull och uppbygglig. Inkludera: ett tack för intresset, besked om beslutet, ett konstruktivt råd och uppmuntran att söka framtida tjänster.
Kopiera
Företag & Produktivitet
May 16, 2026

Navigera en konflikt på jobbet

Ger konkreta råd och formuleringar för att hantera arbetsplatskonflikter.
Hjälp mig hantera en konflikt med [kollega/chef/kund]. Situationen: [beskriv]. Föreslå: hur jag ser på konflikten från deras perspektiv, ett konkret samtal jag kan initiera med exempelmening, vad jag ska undvika att säga och hur jag eskalerar om det inte löser sig.
Kopiera
Marknadsföring & Sociala Medier
May 16, 2026

Formulera svar på negativ recension

Formulerar empatiska svar på negativa recensioner som vänder situationen.
Skriv ett professionellt och empatiskt svar på följande negativa recension. Tonen ska vara: erkännande utan att vara defensiv, lösningsorienterad och inbjudande till fortsatt dialog. Avsluta med ett erbjudande om att lösa situationen offline. Recension: [klistra in recension]
Kopiera
Företag & Produktivitet
May 16, 2026

Skriv tydliga mötesanteckningar

Omvandlar råa anteckningar till strukturerade mötesminutes.
Skriv strukturerade mötesanteckningar baserade på följande råa noteringar: [klistra in anteckningar]. Organisera dem i: Beslut tagna, Åtgärdspunkter (med ansvarig och deadline), Diskussionspunkter och Nästa steg.
Kopiera
Skrivande & Kommunikation
May 16, 2026

Begär deadline-förlängning

Formulerar deadline-begäran på ett professionellt och trovärdigt sätt.
Skriv ett professionellt mejl till [mottagare] för att begära förlängning av deadlinen för [projekt/uppgift]. Förklara situationen utan att verka oprofessionell, ange hur mycket extra tid du behöver och vad du gör för att säkerställa leverans.
Kopiera
Skrivande & Kommunikation
May 16, 2026

Tack-mejl efter jobbintervju

Skapar personliga tack-mejl som stärker ditt kandidatintryck.
Skriv ett tack-mejl att skicka inom 24 timmar efter intervjun för rollen [tjänst] hos [företag]. Intervjuare: [namn]. Inkludera: tack för mötet, referens till något specifikt vi diskuterade, bekräftelse av ditt intresse och ett professionellt avslut.
Kopiera
Företag & Produktivitet
May 16, 2026

Planera ett projekt från start

Genererar fullständiga projektplaner med faser och riskanalys.
Skapa en komplett projektplan för: [projektbeskrivning]. Inkludera: projektmål och framgångskriterier, faser med milstolpar och tidsestimat, resursbehov, identifierade risker med lösningar. Budget: [budget]. Deadline: [datum]. Teamstorlek: [antal].
Kopiera
Skrivande & Kommunikation
May 16, 2026

Uppföljningsmejl efter möte

Dokumenterar mötets resultat och nästa steg i ett mejl.
Skriv ett uppföljningsmejl efter mötet med [namn/företag] den [datum]. Sammanfatta: de viktigaste punkterna vi diskuterade, beslut som togs, åtgärdspunkter med ansvariga och deadlines. Håll det kortfattat och professionellt.
Kopiera
Marknadsföring & Sociala Medier
May 16, 2026

Skapa en e-postsekvens

Skapar e-postsekvenser som leder mottagaren mot konvertering.
Skriv en e-postsekvens på 5 mejl för [onboarding/nurturing/försäljning] av [produkt/tjänst]. För varje mejl: ämnesrad, syfte, nyckelbudskap, CTA och skicktidpunkt. Sekvensen ska naturligt leda mottagaren från [startpunkt] till [önskat mål].
Kopiera
Skrivande & Kommunikation
May 16, 2026

Förklara skillnaden mellan två koncept

Klargör förvirring mellan liknande koncept med tydliga exempel.
Förklara den exakta skillnaden mellan [koncept A] och [koncept B]. Inkludera: kort definition av varje, var de liknar varandra, var de skiljer sig åt (med konkreta exempel) och en minnesvänlig tumregel för att hålla reda på skillnaden.
Kopiera
Skrivande & Kommunikation
May 16, 2026

Skapa FAQ med 10 frågor

Genererar komplett FAQ-sida med relevanta frågor och svar.
Skapa en FAQ med 10 vanliga frågor och svar om [ämne/produkt/tjänst]. Frågorna ska spegla det kunder faktiskt undrar. Svaren ska vara tydliga, max 3 meningar vardera och skrivna på ett vänligt, professionellt sätt.
Kopiera
Kodning & Webb
May 16, 2026

Refaktorera kod för bättre läsbarhet

Förbättrar kodkvalitet och läsbarhet utan att ändra logiken.
Refaktorera följande kod för att göra den mer läsbar och underhållbar utan att ändra funktionaliteten. Fokusera på: tydligare variabelnamn, dela upp långa funktioner, ta bort duplicerad kod och lägg till kommentarer där det behövs. Kod: [klistra in kod]
Kopiera
Marknadsföring & Sociala Medier
May 16, 2026

Skriv ett viralt LinkedIn-inlägg

Skapar engagerande LinkedIn-inlägg med personlig ton och reach.
Skriv ett LinkedIn-inlägg om [insikt/erfarenhet/ämne] som är anpassat för min profil som [din yrkesroll]. Starta med en stark hook på första raden, dela en personlig insikt, ge konkret värde till läsaren och avsluta med en fråga. Max 250 ord. Undvik klichéer.
Kopiera
Företag & Produktivitet
May 16, 2026

Idéer för teambuilding-aktiviteter

Föreslår skräddarsydda teambuilding-aktiviteter efter teamets behov.
Föreslå 10 teambuilding-aktiviteter för mitt team på [antal] personer. Teamets egenskaper: [t.ex. hybridteam, olika åldrar, introvert/extrovert mix]. Budget: [budget per person]. Inkludera: aktivitetens syfte, hur lång tid det tar och vad som behöver förberedas.
Kopiera
Marknadsföring & Sociala Medier
May 16, 2026

Analysera konkurrenters positionering

Kartlägger konkurrenternas positionering och hittar differentieringsmöjligheter.
Analysera hur mina konkurrenter positionerar sig på marknaden. Konkurrenter: [lista]. Undersök för var och en: målgrupp, USP, prissättning, ton och budskap, kanaler och upplevda styrkor/svagheter. Avsluta med var jag har störst differentieringsmöjlighet.
Kopiera
Företag & Produktivitet
May 16, 2026

Skriv ett personligt brev

Skapar personliga brev som lyfter fram unika styrkor och motivation.
Skriv ett övertygande personligt brev för tjänsten [titel] hos [företag]. Min bakgrund: [sammanfattning]. Lyft fram: varför just detta företag, hur min erfarenhet matchar kravprofilen och vad jag tillför utöver det uppenbara. Ton: professionell men personlig. Max 350 ord.
Kopiera
Marknadsföring & Sociala Medier
May 16, 2026

Skriv ett engagerande Facebook-inlägg

Skapar engagerande Facebook-inlägg som driver kommentarer och delningar.
Skriv ett Facebook-inlägg om [ämne] för sidan [typ av sida/varumärke]. Tonen ska vara [varm och personlig/professionell]. Inlägget ska uppmuntra till engagemang (kommentarer/delningar). Inkludera en fråga till läsarna och en tydlig CTA. Ca 100–150 ord.
Kopiera
Företag & Produktivitet
May 16, 2026

Skapa en effektiv mötesagenda

Skapar effektiva mötesagendor med tidsallokering per punkt.
Skapa en strukturerad mötesagenda för ett [X]-minuters möte om [ämne]. Deltagare: [roller]. Inkludera: välkomsthälsning, agendapunkter med tidsbegränsning per punkt, tid för frågor och nästa steg. Bifoga ett syfte med mötet.
Kopiera
Inga prompter hittades.